Hvilke forbikj?ringer gir den beste f?lelsen?
Moderator: Moderatorer
- HappyCamper
- Grunnladetrykk
- Sted: Tromsø
Hvilke forbikjøringer gir den beste følelsen?
Når man kjører ordentlig BIL hender det at man må kjøre forbi. Jeg har oppdaget at det er enkelte forbi og frakjøringer som gir bedre følelse enn andre. Personlig favoritt er BMW 325 med en kortklipt 18 åring bak rattet. Audi A6 ligger ikke langt bak på min liste.
Stem på din favoritt:
Stem på din favoritt:
- [email protected]
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Audi A3 Turbo
Har en spesiell opplevelse fra Lierbommen, to biler kom inn i bommen samtidig med meg en ny Audi A3T og en nyere BMW. De raste ut av bommen før meg i vill kamp og jeg var ikke medregnet som deltager med min anonyme OG900T16 (uten turbomerker), tror de begge ble overasket da jeg passerte dem begge to
Første og andregir måtte jeg bli kvitt fortest mulig, det var våt asfalt, men når tredjegiret ble lagt inn og turbotrykket maxet så kom jeg bakfra og suste forbi, la meg inn foran fordi jeg ville jo ikke opp i overlydshastighet. Audien og BMW`en fortsatte videre i kamp om annenplassen og de ble borte i stor hastighet oppover lierbakkene
Har en spesiell opplevelse fra Lierbommen, to biler kom inn i bommen samtidig med meg en ny Audi A3T og en nyere BMW. De raste ut av bommen før meg i vill kamp og jeg var ikke medregnet som deltager med min anonyme OG900T16 (uten turbomerker), tror de begge ble overasket da jeg passerte dem begge to
Første og andregir måtte jeg bli kvitt fortest mulig, det var våt asfalt, men når tredjegiret ble lagt inn og turbotrykket maxet så kom jeg bakfra og suste forbi, la meg inn foran fordi jeg ville jo ikke opp i overlydshastighet. Audien og BMW`en fortsatte videre i kamp om annenplassen og de ble borte i stor hastighet oppover lierbakkene
- Trond N47
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Audi helt klart. De blir så deppa når jeg kommer med en traust
familiebil og parkerer den flotte "sportsbilen" deres
Har ikke sjanse til å holde tilbake gliset når de må innse at bilen
deres bare er en sinke i trafikken og lett kan bli oppfattet som
rundingsbøyer for oss andre.
Testet ut bilene fra Lierbommen sammen en kompis i Drammen med
1,8T med ca 180 esler. Begge i 3. gir ble jo katastrofe for stakkaren,
så vi kjørte ned gammelveien og prøvde på nytt, jeg i 4. og han i 3.
Han endte opp som en liten prikk i speilet igjen. Ned og prøve 3. mot
5. gir, da holdt han stand og lå foran helt til vi passerte 130...
45 vel brukte bomkroner spør du meg
familiebil og parkerer den flotte "sportsbilen" deres
Har ikke sjanse til å holde tilbake gliset når de må innse at bilen
deres bare er en sinke i trafikken og lett kan bli oppfattet som
rundingsbøyer for oss andre.
Testet ut bilene fra Lierbommen sammen en kompis i Drammen med
1,8T med ca 180 esler. Begge i 3. gir ble jo katastrofe for stakkaren,
så vi kjørte ned gammelveien og prøvde på nytt, jeg i 4. og han i 3.
Han endte opp som en liten prikk i speilet igjen. Ned og prøve 3. mot
5. gir, da holdt han stand og lå foran helt til vi passerte 130...
45 vel brukte bomkroner spør du meg
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB 9000 2,3T CSE
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Vel, igrunnen er det artigast med å drage ifrå Volvo.
Ellers er det kjekt å drage ifrå det meste, nr. 2 og 3 vert nok rikingane i Audi og BMW...
Huskar spesiellt ein kar i ein A8, det var nok ein 2.5 diesel, men han såg sur ut når eg passerte. Og han gav nok på det han hadde også, for det rauk godt frå den bilen, og lukta vart uuthaldelig.
Ellers er det kjekt å drage ifrå det meste, nr. 2 og 3 vert nok rikingane i Audi og BMW...
Huskar spesiellt ein kar i ein A8, det var nok ein 2.5 diesel, men han såg sur ut når eg passerte. Og han gav nok på det han hadde også, for det rauk godt frå den bilen, og lukta vart uuthaldelig.
- Trond N47
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Kjørte forbi en A8 med campingvogn bak SAABen. Det ble ikke så godt
likt av Audieieren, han ga også full gass med en diger svart røyksky bak.
Men smatt lekende lett forbi allikevel. Må være et psykisk nederlag å bli
parkert av en svenske med husvagn når man kjører en bil til 1,5 mill
likt av Audieieren, han ga også full gass med en diger svart røyksky bak.
Men smatt lekende lett forbi allikevel. Må være et psykisk nederlag å bli
parkert av en svenske med husvagn når man kjører en bil til 1,5 mill
Trond #047
94 SAAB 9000 2,3T CSE
94 SAAB 9000 2,3T CSE
-
- 0.7 bar
- Sted: Lørenskog
- Mats Erik Aasegg
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: 007
- Bil: 2013 Xc70 D4 Awd, 1991 Mb 250d
- Sted: sprova
Forbikjøringer
He,he.Husker spesielt godt en sommer for noen år siden da jeg skulle passere en sleiping i golf 2 16v...
Kjørte da 900 med steg 1 fra speedparts... Hadde vel rundt 90 da jeg la til forbi,men han gav jernet og girte og styrte på fælt.Var jevngode helt til 140,da la jeg meg bak igjen... gliste fælt han med golfen da gitt,problemet var at jeg kjørte i direkten hele tiden...
Men det er vel skikkelig morro å ha topptrimmede sugmotorer som yter max ved 4000-5000 omdr.Blir så avslappet kjørestil når man må ligge å tyne bare for å holde 80 når det butter litt imot..
Kjørte da 900 med steg 1 fra speedparts... Hadde vel rundt 90 da jeg la til forbi,men han gav jernet og girte og styrte på fælt.Var jevngode helt til 140,da la jeg meg bak igjen... gliste fælt han med golfen da gitt,problemet var at jeg kjørte i direkten hele tiden...
Men det er vel skikkelig morro å ha topptrimmede sugmotorer som yter max ved 4000-5000 omdr.Blir så avslappet kjørestil når man må ligge å tyne bare for å holde 80 når det butter litt imot..
På vei hjem fra jobb må jeg kjøre noen mil i svingete vei med fjell på ene siden og Tr.heims fjorden på andre siden.
Har kjørt her nesten daglig i de siste 9 årene så jeg begynner å kjenne veien. Her er det skikkelig artig å henge seg på motorsyklister som er ut på "vårslepp".
De er som kyrne som har stått på bås hele vinteret og plutselig får løpe ut på enga
Jeg vet jeg kan skremme opp noen skikkelig uerfarne til å gjøre noe dumt men jeg bare MÅ prøve ihvertfall en gang hver vår!!!
Senere på sommeren er de mer erfarne men det skal litt til å matche meg med 9 års erfaring på veistrekningen. Holder tritt med de fleste (glis )
Har kjørt her nesten daglig i de siste 9 årene så jeg begynner å kjenne veien. Her er det skikkelig artig å henge seg på motorsyklister som er ut på "vårslepp".
De er som kyrne som har stått på bås hele vinteret og plutselig får løpe ut på enga
Jeg vet jeg kan skremme opp noen skikkelig uerfarne til å gjøre noe dumt men jeg bare MÅ prøve ihvertfall en gang hver vår!!!
Senere på sommeren er de mer erfarne men det skal litt til å matche meg med 9 års erfaring på veistrekningen. Holder tritt med de fleste (glis )
mvh N172 - Arvid
92 9000 2.3 cs Turbo
92 9000 2.3 cs Turbo
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt: