Vann i olje. (tror jeg)
Moderator: Moderatorer
- [email protected]
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Vann i olje. (tror jeg)
Peilet olje på saaben idag. Den har stått urørt på skolen fra mandag til i dag.
På peilepinnin så det ut som om det var en slags grå håndkrem som var på peilepinnen. Den var ikke der olja var men lenger oppe. Så også ut som om vannpartikler var rundt på peilepinnen.
Har merket at vannet ble borte i eks. tanken, men ikke sett det lekket noe sted. Tok opp radiatoren om søndagen, men den så tett ut.
Har merket det har kommet mye røyk ut av eksosen, tror det er hvit røyk.
Den fusker også når den er kald.
Er dette vann i olja, det luktet ikke bensin. Er det topp-pakningen som har tatt kvelden. Har ikke dratt på en eneste gang på lang tid. (Girkassa tar snart kvelden)
Mvh Alex
På peilepinnin så det ut som om det var en slags grå håndkrem som var på peilepinnen. Den var ikke der olja var men lenger oppe. Så også ut som om vannpartikler var rundt på peilepinnen.
Har merket at vannet ble borte i eks. tanken, men ikke sett det lekket noe sted. Tok opp radiatoren om søndagen, men den så tett ut.
Er dette vann i olja, det luktet ikke bensin. Er det topp-pakningen som har tatt kvelden. Har ikke dratt på en eneste gang på lang tid. (Girkassa tar snart kvelden)
Mvh Alex
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
-
- 2.0 bar
Re: Vann i olje. (tror jeg)
[email protected] skrev:Peilet olje på saaben idag. Den har stått urørt på skolen fra mandag til i dag.
Mvh Alex
Høres ut som det er toppakningen som begynner å gir seg...
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Det är egentligen sällan man får vatten i oljan när toppackningen går.
Men många kör för länge med gåen packning å då tränger det in till oljan!
Det gråa på pejlepinnen är vattenblandad olja, men det kommer sig av att varm oljetåke och varm vanntåke kondenserar sig mot röret som pejlepinnen går i, eftersom det röret är kallare än motorn i övrigt.
Vit rök ur exos = vatten i förbränningsrum, sorry Alex, byt toppackning!
Mvh Anders
Men många kör för länge med gåen packning å då tränger det in till oljan!
Det gråa på pejlepinnen är vattenblandad olja, men det kommer sig av att varm oljetåke och varm vanntåke kondenserar sig mot röret som pejlepinnen går i, eftersom det röret är kallare än motorn i övrigt.
Vit rök ur exos = vatten i förbränningsrum, sorry Alex, byt toppackning!
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
toppen er gåen med 100% sikkerhet.. kan gjette på sylinder nr. 2:P bare se:P vi sees..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- [email protected]
- MAX BOOST
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
-
- 2.0 bar
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- [email protected]
- MAX BOOST
Da har jeg byttet toppakning. Tok sin tid. mye mikk makk i motoren min:)
Pakningen så ikke skadet ut, så jeg lurer nå. Kan være en sprekk i toppen min. Veithusvent. ånder i hvertfall MYE vann. Tømte olje catch tanken min for vann istad, mye vann!
Pakningen så ikke skadet ut, så jeg lurer nå. Kan være en sprekk i toppen min. Veithusvent. ånder i hvertfall MYE vann. Tømte olje catch tanken min for vann istad, mye vann!
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
1999 Saab 9-3 Viggen
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Oljecatch tanken er en tank han har satt på veivhusventilasjonen for å "fange" olja i den i stedet for å kjøre den rett inn i kompressorbladene på turboen. Da går olja tilbake i bunnpanna i stedet for å bli kjørt igjennom hele innsugningssystemet (turbo, IC, innsug osv) og bli forbrent for så å komme ut eksosen.
Alex: Jeg tror kanskje du har et problem med toppen din. Har du slike fortærte spor akkurat der metallet på topppakningen ligger imot toppen? Jeg har sett på noen av de toppene jeg har hatt her at det er vanlig. Det blir jo da ikke så stor kontaktflate mot topppakningen og den går fortere istykker. Men du har vel planet toppen og fått bort de spora regner jeg med?
Alex: Jeg tror kanskje du har et problem med toppen din. Har du slike fortærte spor akkurat der metallet på topppakningen ligger imot toppen? Jeg har sett på noen av de toppene jeg har hatt her at det er vanlig. Det blir jo da ikke så stor kontaktflate mot topppakningen og den går fortere istykker. Men du har vel planet toppen og fått bort de spora regner jeg med?
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
STCN medlem Nummer 18
- [email protected]
- MAX BOOST
Satt lenge med rettholten og så at den ikke var skjeiv, så jeg prøvde å sette den sammen igjen jeg. Skal ikke kjøre noe særlig mer før vinteren og skal ha opp motoren i vinter også. Når den nye kassa skal inn:)Mortimer-N18 skrev:Alex: Jeg tror kanskje du har et problem med toppen din. Har du slike fortærte spor akkurat der metallet på topppakningen ligger imot toppen? Jeg har sett på noen av de toppene jeg har hatt her at det er vanlig. Det blir jo da ikke så stor kontaktflate mot topppakningen og den går fortere istykker. Men du har vel planet toppen og fått bort de spora regner jeg med?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
1999 Saab 9-3 Viggen
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Man planer ikke alltid for å få den rett, men for å få bort spor og skader som vannet har laget. Hvis du har en løs topp og ser på kanten rundt forbrenningskammeret så ser du spor etter vannet som har tært bort aluminium. Det er akkurat der topppakningen ligger imot rundt forbrenningskammeret. Jeg skal prøve å få tatt et bilde av en topp jeg har her som du ser det tydelig på.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
STCN medlem Nummer 18
- [email protected]
- MAX BOOST
Får du sendt meg et bilde morten?Mortimer-N18 skrev:Man planer ikke alltid for å få den rett, men for å få bort spor og skader som vannet har laget. Hvis du har en løs topp og ser på kanten rundt forbrenningskammeret så ser du spor etter vannet som har tært bort aluminium. Det er akkurat der topppakningen ligger imot rundt forbrenningskammeret. Jeg skal prøve å få tatt et bilde av en topp jeg har her som du ser det tydelig på.
Det virker ikke som det går så mye vann i olja, men at det er i åndinga. Høres det ut som det er de spora som kødder? Blir det sånn da?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
1999 Saab 9-3 Viggen