Saab 900 SE 96 mod starttrøbbel

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
frevev

Saab 900 SE 96 mod starttrøbbel

Legg inn av frevev » 16 sep 2013, 16:52

God dag

Tenkte å fortelle kort om hva som har hendt i oppfølgning til trøblet.

Har vært to ukers ferie i syden såklart, var ca 1/4 tank da jeg dro.

Kom tilbake og kjørte som vanlig, fylte også opp tanken litt over 3/4, og sammenlagt vel og godt 5-6 mil før
morgenen på tur til jobb, start og gikk som vanlig, ingen fusk eller noe opptil at jeg plutselig ikke fikk noe mer
respons fra gasspedalen, endte med å bli henta av viking. :)

Det som har blitt sjekket så langt er dette:

Batteriet, ladet og ok
Gnist på plugger ok
luftfilter ok
sikringer tilhørende bensinpumpe er også ok
Har plukket istykker dashen litt for å se etter releene, men var litt usikker i dette også, fant
reele boksen på venstresiden under rattet i dashen, er det flere eller er dette rett? (så ut til å være til høyre i boka)

er ikke motorkyndig skal det sies, er utdannet biloppretter og lakkerer og holdt på heller lite med
motor og slikt selv om det har blitt noe skruing.

tenker å undersøke om motoren får bensin, men ser i den store kloke boken at det trengs ett spesialverktøy
for å klare å løsne bensinslangene inn/retur, de er en slags hurtigkobling som krever at mann kliper inn på en måte jeg ikke
forsto utfra boka, så istedenfor rå makt spør jeg heller er det noen som har noe tips på dette? :roll:

har desverre ingen bilder, var trasig å få lastet opp, men kan sende på mail om noen vil se

alle tips til ting å undersøke er vel tatt imot!

themarius
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk

Re: Saab 900 SE 96 mod starttrøbbel

Legg inn av themarius » 16 sep 2013, 21:24

Hei!

Leser du har sjekket sikkringene til bensinpumpa, men kan jo være at den faktisk er ødelagt?

mvh Marius

frevev

Re: Saab 900 SE 96 mod starttrøbbel

Legg inn av frevev » 18 sep 2013, 16:33

sant det, men har vært under baksetet og sjekket at det er spenning helt til pumpa nå.
Skifta bensin filteret i samme slengen så, enten er det noe annet feil, ellers tipper jeg på
at bensinpumpa er gåen.

Vet ikke helt hva ellers det kan være. :?

Svar