Antiskrens
Moderator: Moderatorer
Antiskrens
Har en Saab 9-3 2006. Fikk plutselig opp feilmelding på kregningsfølare(antiskrens) lampa lyser og antiskrensen sluttet å virke. Da slutta også cruise controllen også å virke. Vi sendte den på Saab verksted'men de klarte ikke å finne feilen. De trodde det var sim'n og vi kjøpte ny sim. Men viste seg at det ikke var den. Hjeelp!! Er dt noen som kan hjelpe eller vet hva vi må gjøre. Skal ringe verskted i Sverige å høre om det hjelper å bytte kregningsfølare?
- wanvik
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N2189
- Bil: '07 9-5 2.0t Biopower Estate
- Sted: Trondheim
Re: Antiskrens
Sånn umiddelbart var det første som slo meg at det er en ABS-føler.
Jeg har vel og merke ikke inngående kjennskap til oppbyggingen av dette systemet på Saab, så noen andre får korrigere meg om jeg er helt på viddene.
Er det flere lamper som lyser?
Jeg har vel og merke ikke inngående kjennskap til oppbyggingen av dette systemet på Saab, så noen andre får korrigere meg om jeg er helt på viddene.
Er det flere lamper som lyser?
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
ABS-føler eller ABS-sentral slo meg først.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
Det starta med antiskrenslampa som begynte å lyse, kommer opp at den er urfuksjon. Så slutt cruisekontrollen, bremselysa bak lyser av å på! Også nå har alle knappene på rattet slutta å virke samt airbagen. Så får ikke skifta meny for å se hva som lyser lenger egentlig.
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Du sier bremselysene går av og på... Vet ikke helt hvordan det er på stv. men på min sedan så hadde et par ledninger røket av i leddet mellom karosseri og bakluke (manglet flere lys bak). Da sluttet også Cruise control å virke. Vet ikke hva det hadde med saken å gjøre, men det hjalp å fikse disse ledningene. Har ikke ESP eller TCS så vet ikke om det ville ha påvirket dette systemet. Kan være verdt en sjekk hos deg kanskje?
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
Har bestilt feilsøking time, så da skal den inn til uka, så får vi håpe de finner det ut denne gangen
-
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: 2253
- Navn: Bernt
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
Hvilken tilstand er batteriet i?
Rattknapper og airbag har signalspenning igjennom cim.Er cim montert på rett måte og er det rett cim enhet som er montert til din bil.Ved feil/ defekt cim lyser airbaglampe og rattknapper virker ikkje.sjekk med verkstedet som skiftet ut komponenten.Har en feil på krengningsfølere legger det seg feilkoder i ahl styreenhet.feilmelding xenonlys kommer også opp.
Takk for alle svar, vi leverte inn bilen til en Saab forhandler i Østfold, og de mente dt første problemet var cim'n. Vi tak i en cim men det viste seg at det var ikke det som var problemet, ble 10.000 kr fattigere for de trodde. Så skuffet. Over at de ikke klarer jobben sin. Men etter en stund slutta knappene å virke og det er nok cim'n. Men har valgt å bestille time hos en god Saab forhandler i Sverige !