Jeg har hatt denne nykkingen i bilen siden jeg kjøpte den og jeg lurer på hva det kan være. Jeg ser girspaken rykke til samtidig som jeg kjenner det i bilen. Det skjer når jeg slipper gassen og når jeg drar på. Kjennes ut som om det er slakk i girkassa på en måte. Slik at når jeg drar på så øker turtallet litt før det liksom tar tak i drivverket.
Jeg lurer på hvordan jeg får bukt med denne nykkingen? Jeg har en bitteliten anelse om at det kan være foringene til motorfestene..
På forhånd takk
T.J.
Nykking ved pådrag og deselerasjon.
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Bil: Saab 9000 CD ´94
Re: Nykking ved pådrag og deselerasjon.
En mulighet er motorfeste ja. Men er en fordel å skrive hvilken bil det gjelder....
-
- Grunnladetrykk
Saab 9000 CD 2.0i... Et beist på 130 hester
Høres veldig ut som mitt problem. Har nykking ved pådrag i f.eks. svinger eller steder der jeg skal gi litt gass. Uansett hvor fin jeg er på gassen, så kommer det et røkk når jeg gasser. Ofte i 1 og 2. gir. Føles også som at når man trykker på gasspedalen, tar det litt tid før motoren reagerer (1-2 sekund) Men det med girkassa tror jeg ikke jeg har..
Jeg har fått høre at å skifte fordeler og rotor, så skal gassresponsen bli bedre.. Kanskje det bare trengs å justere gasswiren eller skifte rotor og fordeler?
Skal sies at mitt fordelerlokk er fullt av sveiseslagg (hvit pulver)..
-Saab 900 95mod
Jeg har fått høre at å skifte fordeler og rotor, så skal gassresponsen bli bedre.. Kanskje det bare trengs å justere gasswiren eller skifte rotor og fordeler?
Skal sies at mitt fordelerlokk er fullt av sveiseslagg (hvit pulver)..
-Saab 900 95mod
-
- Grunnladetrykk
Jeg har jo slik Trionic shit med sånn tennkasett.. Men siden jeg ser girspaken rykke til så vil jeg tro det er et motorfeste.. Den ville ikke gjort slik ved slark i kassa?