ACC p? min 9-5 funker ikke

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
K1

ACC på min 9-5 funker ikke

Legg inn av K1 » 28 aug 2004, 20:27

Jeg har ikke peiling på bil i det hele tatt så jeg vet ikke helt om jeg forklarer meg riktig her.
Jeg har Saab 9-5 98 mod. sedan
Problemet mitt er at jeg ikke har noe liv i air condition min. Har ikke varme eller kulde eller vifte.
Har prøvd alt som å slå av det ene og det andre. slå varmen opp og ned. Sett på sikringer og skiftet sikringer.
Jeg har også prøvd å holdt inne off og auto inne for å se om det kommer noen feil koder opp. Fikk bare 0 tallet opp.
Har snakket med noen andre å de sier at det kan jo ikke være gassen "freon" som mangler siden jeg ikke har varme eller vifte heller.
Det hele begynte med at den sluttet å funke noen minutter så funket den igjen. Pluttselig en dag så sluttet hele greia å funke. Etter noen dager så kom det en skrangle lyd, hørtes ut som om det var ett hjul som snurret rundt og ikke fikk tak. Dette forsvant også. Nå er det helt stille.
Er det noen som har opplevd det samme og hva kan det være og ikke minst hvor dyrt kan dette koste??
I need help :D

www.jauto.no
Kontakt:

Acc

Legg inn av www.jauto.no » 29 aug 2004, 16:12

Hei! Låter som det er viftemotorn som røket. Ferdig montert viftemotor kr 2990,-

Vh

Jonas

johansson`s autoutstyr

http://www.jauto.no

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 30 aug 2004, 08:39

For å sjekke om du har nok freon kan du sjekke relativt greit sjølv.
Om du lokaliserar AC-kompressoren (står vel framme på venstre hand når du kikar under panseret), kan du starte bilen og sette anlegget på full kjøling skal røra verte so kalde at det rimar av enkelte rør om du har nok gass...
Elers er det monge verksted som kan måle trykket, altso kor mykje gass du har i anlegget. Er kanskje ikkje den beste måten å gjere det på, du kan samanligne det med å etterfylle olje utan å tette lekasja. Det finns enkelte spesialverksted innan AC som er meir i stand til å finne og tette evt. lekasjer.

Brukeravatar
K1

Legg inn av K1 » 31 aug 2004, 10:25

jeg tror ikke det er freon siden jeg ikke får noen luft i det hele tatt. Men vifte motoren høres jo litt mer ut som mitt problem ja.
Takk for svar :D

Svar