APC-trim + bensinmengde
Moderator: Moderatorer
APC-trim + bensinmengde
Hei, har nettopp fått ordna meg en søt liten apc med litt ekstra effekt (tusen takk til mortimer som har jobba med loddebolten!). Bilen gikk bra den, veldig bra, men hva med bensinmengden? behøver jeg å tenke på dette? eller går det bra? har 3 bars bensinpumpe ellerno, den som fulgte med rød apc-boks da saab solgte dette som trimkit, har jeg latt meg fortelle.. Noen som trenger en rød apcboks forresten? Dette innlegget kunne kanskje vært PM til Mortimer, men jeg går nesten utifra at flere lurer på det samme, derfor slang jeg innlegget hit..
mvh oddi
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
På gjestrum-larsen i larvik fikk jeg vite at det kun var apc og bensintrykkregulatoren i det kit'et..Hjelle, N6 skrev:Det er vel tre bars bensintrykksregulator du har?
Somsagt, funderar litt på raudboksa di, men er også litt interesert i å vite kva anna enn boksa som var med i det raudboks-kittet frå SAAB.
mvh oddi
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
- Eirik N310
- 2.0 bar
- Sted: Lørenskog
Det jeg og oddi lurte på etter å ha blitt konfrontert med usle utsagn som fjortistrim... Er.... hvordan fungerer ecuen.. er den mappa til en bestemt luftmengde eller leverer den bensin i ratio luft/x=konstant der x er hvor mye som skal sprutes inn.. Vi takker selvsagt for alle svar.. Og alle slagkraftige argumenter til andre diskusjoner
(beklager for lite sammenhengende innlegg)
(beklager for lite sammenhengende innlegg)
N284- 83 Saab 99gl
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Sted: Langhus
trim
Jeg har bensinchip fra speedparts, det sikrer riktigere blanding når trykket går opp. (LH 2.2)
Petter
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
På min bil kjørte jeg original Lucas fulltrykksturbo boks fra Italia, uten chip og 3bars regulator. Så lenge du ikke har indikasjon på tenningsbank i dioden så er det greit. Hvis du merker at turbotrykket ditt faller og det blinker i dioden, så kan du vurdere en chip som er tilpasset litt høyere trykk.
Men ut i fra det du skriver så høres det jo ut som allt er normalt
Hvor langt opp går turbotrykkmåleren din nå? Og hvordan er den på høyt turtall? Faller trykket mye?
Hvor langt opp går turbotrykkmåleren din nå? Og hvordan er den på høyt turtall? Faller trykket mye?
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
OK. Bensintrykksregulatoren er vel 3 bar på den eg har også om eg ikkje huskar heilt feil? Har BTW Lucas innsprut på min.oddiN108 skrev:På gjestrum-larsen i larvik fikk jeg vite at det kun var apc og bensintrykkregulatoren i det kit'et..Hjelle, N6 skrev:Det er vel tre bars bensintrykksregulator du har?
Somsagt, funderar litt på raudboksa di, men er også litt interesert i å vite kva anna enn boksa som var med i det raudboks-kittet frå SAAB.
mvh oddi
ulv: neida, det er berre at det har vore so forbaska varmt dei siste dagane at eg ikkje hr gidda slått på den PC-en eg har irc liggandes på. Det vert då so varmt i romet... Og når det er finvær brukar eg også mykje til ute ilag med 900:an.
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
Hei, har vært på en lengre tur nå (til sverige) og har til tider kjørt litt hardt. med full bil og parogtyve liter vin i bagasjen (ahem. henta vinen på Norsk side. ellerno... gikk den mye bedre enn med tom bil før, så jeg er storfornøyd:) APC-måleren tror jeg ikke funker, den viser fremdeles ikke noe mer enn den gjorde på rudskogen, det kommer bare en hveselyd fra dashbordet en plass.. hvor mye trykk tror du jeg har? fra min. til max. på potmeteret? fra grunnladetrykk til 1,5 ellerno sånt? 1,3 kanskje? Hvor mye koster en skikkelig turbotrykksmåler, og er det mye knot å montere? ser mange har ettermontert slikt... er fremdeles god plass i askebegeret mitt:)Mortimer skrev:På min bil kjørte jeg original Lucas fulltrykksturbo boks fra Italia, uten chip og 3bars regulator. Så lenge du ikke har indikasjon på tenningsbank i dioden så er det greit. Hvis du merker at turbotrykket ditt faller og det blinker i dioden, så kan du vurdere en chip som er tilpasset litt høyere trykk.
mvh oddi
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
- Morten N106
- Overload!!!
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt: