Hei! Det hender at turtelleren slutter å virke. Som regel så virker den, men periodvis detter den ned. Noen som har noen tips? Bilen er Saab 900 T8
-Vidar-
Turteller som svikter innimellom
Moderator: Moderatorer
- Vidar Kongsteien
- Medlemsnummer: 105
- Navn: Vidar Kongsteien
- Bil: Saab 93 2002 2.2 DTI
- Sted: Rykkin
- [email protected]
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Tror turteller kun er koblet til - på coilen. Det skal bare være ei ledning fra coilen. Hvis jeg skulle gjette så ville jeg tro at den ledningsplata bak på instrumentet er dårlig, eller kontakten bak. Vel du får nå lete.
Lurer på om ikke samme ledning går til rele for bensinpumpe. Hvis pumpa går så vil feilen ligge mellom rele og instrument.
Lurer på om ikke samme ledning går til rele for bensinpumpe. Hvis pumpa går så vil feilen ligge mellom rele og instrument.
2002 9-5 Aero automat
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Jeg har akkurat kobla turteller og den går til forskjellige steder avhengig av årsmodell. På den 1992 modellen jeg har kobla på så er det pinne 7 på tenningsforsterkeren som er til turtelleren.
Ellers så er det vel felles for alle at det tennnigssignalet som ligger i testpluggen i sikringsboksen er det samme som til turtelleren.
Ellers så er det vel felles for alle at det tennnigssignalet som ligger i testpluggen i sikringsboksen er det samme som til turtelleren.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18