Har lagt merke til at bilen min(Saab 900i16V `92) rister kraftig ved ca 110Km/t, både bilen og rattet rister, kraftig! Noen som vet hva det kan ha seg? Har tenkt litt på ubalanserte hjul, men kan det bli så kraftig risting av det? Får heller ikke noe stort høyere fart pga all ristinga, kjennes ut som motoren gir seg når ristinga begynner. Får ikke stort mer enn 140Km/t...
en annen ting, "check engine" lampa har begynt å lyst i det siste, kommer på, er der ganske lenge(5-20 min, varierer litt) og kommer bort igjen, så dukker den opp igjen, vet ikke hva det kan være, noen som vet? Trodde det var at den evnt fikk for lite luft pga tett luftfilter(power/sports filter) Men skifta luftfilter i dag, og lampa dukka opp igjen, men varte ikke like lenge..
Og en annen ting, setevarmeren funker ikke, både på sjåførsiden og passasjer siden, skifta sikring men funker fortsatt ikke. Hva kan det ha seg?
Små problemer,Saab 900 OG
Moderator: Moderatorer
Små problemer,Saab 900 OG
SAAB 900i 16V `92 OG
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Det er ganske vanlig at setevarmen ikke virker. Om du vil har fart på sakene, må du vel bytte varmeelementet i stolene tipper jeg.
Og check engine: Kanskje det åpne filteret har vært oljet litt mye? Ev. at du monterte det før det hadde fått stå og tørke? Da kan du kanskje ha feil på LMMen? Om du kjenner noen med lik bil, kan du ihvertfall enkelt prøvebytte og se
Og check engine: Kanskje det åpne filteret har vært oljet litt mye? Ev. at du monterte det før det hadde fått stå og tørke? Da kan du kanskje ha feil på LMMen? Om du kjenner noen med lik bil, kan du ihvertfall enkelt prøvebytte og se
Hadde samme 'problemet' med den lampa på min 900 også, Den tente og slukket litt tilfeldig, uten at jeg merka noen forskjell på bilen. Var egentlig bare irriterende, men det skjedde såpass sjeldent at jeg aldri forska noe særlig på det..
Den setevarmen tror jeg er gjengangerfeil på disse bilene.
Ofte er det brudd i ledningene i selve seteputa.
Hvis du tar av trekket vil du se det med en gang, hvis problemet ligger der; en svart, brent flekk i skumgummien..
Fort gjort å fikse med en ledningsbit og en loddebolt.
Den setevarmen tror jeg er gjengangerfeil på disse bilene.
Ofte er det brudd i ledningene i selve seteputa.
Hvis du tar av trekket vil du se det med en gang, hvis problemet ligger der; en svart, brent flekk i skumgummien..
Fort gjort å fikse med en ledningsbit og en loddebolt.
-81 SAAB 900 Gli
-92 SAAB 900 16V 2,1l
-95 SAAB 900 SE
-93 SAAB 900 16V 2,1l
-01 SAAB 9-5 2,3t
-92 SAAB 900 16V 2,1l
-95 SAAB 900 SE
-93 SAAB 900 16V 2,1l
-01 SAAB 9-5 2,3t
- Vangen N622
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 622
- Navn: Marius Vangen
- Sted: Harstad
Re: Små problemer,Saab 900 OG
Du har ikke lettmetallfeger vel? Hvis du har den typen med sentreringsringer, og du har mistet en sentreringsring, da kan det bli ganske ille.Vegard_B skrev:Har lagt merke til at bilen min(Saab 900i16V `92) rister kraftig ved ca 110Km/t, både bilen og rattet rister, kraftig! Noen som vet hva det kan ha seg? Har tenkt litt på ubalanserte hjul, men kan det bli så kraftig risting av det? Får heller ikke noe stort høyere fart pga all ristinga, kjennes ut som motoren gir seg når ristinga begynner. Får ikke stort mer enn 140Km/t...
en annen ting, "check engine" lampa har begynt å lyst i det siste, kommer på, er der ganske lenge(5-20 min, varierer litt) og kommer bort igjen, så dukker den opp igjen, vet ikke hva det kan være, noen som vet? Trodde det var at den evnt fikk for lite luft pga tett luftfilter(power/sports filter) Men skifta luftfilter i dag, og lampa dukka opp igjen, men varte ikke like lenge..
Og en annen ting, setevarmeren funker ikke, både på sjåførsiden og passasjer siden, skifta sikring men funker fortsatt ikke. Hva kan det ha seg?
2002 9-5 Aero automat
- Henrik N449
- Overload!!!
- Sted: Drammen