DI Kasset
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N 871
- Navn: vidar sørby
- Bil: 9000 Cde Turbo/9000 Cse/900S
- Sted: Møre_Romsdal
DI Kasset
Saab 9000 CD 2,3.Turbo 1990.
Spørsmål:1 Vedr DI kasset Vet at trionic 5 Har Rød Kasset.Og Trionic 7 Har Svart Kasset Min Er Svart Men hva er forskjellen.Til Det Bedre eller verre.Hva utgjør forskjellen på Rød - Svart.
Spørsmål:2 Når Jeg står foran bilen så på høyre innerskjerm bakkant så er det et skilt med A B C. og 1-2-3-4-5
På min er det gravert inn ett 8 tall på C-4 Hva betyr det ?Kan Noen løse Det.
På Forhånd Takk
Fra ventende medlem
Vidar
Spørsmål:1 Vedr DI kasset Vet at trionic 5 Har Rød Kasset.Og Trionic 7 Har Svart Kasset Min Er Svart Men hva er forskjellen.Til Det Bedre eller verre.Hva utgjør forskjellen på Rød - Svart.
Spørsmål:2 Når Jeg står foran bilen så på høyre innerskjerm bakkant så er det et skilt med A B C. og 1-2-3-4-5
På Forhånd Takk
Fra ventende medlem
Vidar
- bjarne n654
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: 654
- Navn: Bjarne Økland
- Sted: haugesund
Link om tennkasett på stcs.
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=63479
DI Kassett
Jeg ble ikke klok på den tråden. Jeg syntes dr boost virker lite seriøs. Jeg tar ikke hans uttalelser for god fisk uten at det dokumenteres at det er riktig.bjarne n654 skrev:Link om tennkasett på stcs.
Han vil ikke svare på hvorfor det er slik, men sier at slik er det, med noen for meg uforståelige kommentarer.
Glem det. Søk informasjon andre steder.
Bare min mening.
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Re: DI Kassett
Dr Boost er vel ansett som en av de som kan mest om Saab's motorer, siden han har en jobb relatert til dette. Så å avfeie det han sier som tull, blir litt dumt slik jeg ser det...tronds skrev:Jeg ble ikke klok på den tråden. Jeg syntes dr boost virker lite seriøs. Jeg tar ikke hans uttalelser for god fisk uten at det dokumenteres at det er riktig.bjarne n654 skrev:Link om tennkasett på stcs.
Han vil ikke svare på hvorfor det er slik, men sier at slik er det, med noen for meg uforståelige kommentarer.
Bare min mening.
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
Mulig det, men som sagt ble jeg ikke klok på den tråden. Hvis han kan så mye om det, så må det gå ann å skrive det slik at man kan forstå hvorfor det er slik.Morten N88 skrev:Dr Boost er vel ansett som en av de som kan mest om Saab's motorer, siden han har en jobb relatert til dette. Så å avfeie det han sier som tull, blir litt dumt slik jeg ser det...tronds skrev:Jeg ble ikke klok på den tråden. Jeg syntes dr boost virker lite seriøs. Jeg tar ikke hans uttalelser for god fisk uten at det dokumenteres at det er riktig.bjarne n654 skrev:Link om tennkasett på stcs.
Bare min mening.
Jeg skjønner godt at man skal bruke riktig del, DI-kassett her, men å si at bruk av feil kassett kan medføre elektriske feil over tid uten å si hvorfor eller hva som kan skje, synes jeg blir feil. Siden jeg er elektro og elektronikkutdannet ville jeg i allefall ha litt mer info, men det ser ikke ut til at vi får det i fra ham. Greit nok. Finn det andre steder.
Trond.
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Han jobber på Saab, og kan ikke legge ut om alt mulig på internett! Det burde si seg selv! Bootsens uttalelser bør iallfall ikke avfeies som "synsing", mannen vet hva han snakker om...tronds skrev:Mulig det, men som sagt ble jeg ikke klok på den tråden. Hvis han kan så mye om det, så må det gå ann å skrive det slik at man kan forstå hvorfor det er slik.
Jeg skjønner godt at man skal bruke riktig del, DI-kassett her, men å si at bruk av feil kassett kan medføre elektriske feil over tid uten å si hvorfor eller hva som kan skje, synes jeg blir feil. Siden jeg er elektro og elektronikkutdannet ville jeg i allefall ha litt mer info, men det ser ikke ut til at vi får det i fra ham. Greit nok. Finn det andre steder.
Trond.
Saabvidar: Hvis du har svart tennkassett på en M90 9k så er den mest sannsynlig lakkert om, for den skal være rød. Du har heller ikke trionic i din bil.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Saabvidar: Sjekk om den er lakkert du.. du har LH og den går på sort tennkassett, men det er den røde du skal ha!
Tronds: Du gjør en tabbe om du ikke tar til deg den infoen som DrBoost kommer med, men det er jo selvfølgelig opp til deg
Tronds: Du gjør en tabbe om du ikke tar til deg den infoen som DrBoost kommer med, men det er jo selvfølgelig opp til deg
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Jada. Har visst banna i kirka nå.Tor N12 skrev:Saabvidar: Sjekk om den er lakkert du.. du har LH og den går på sort tennkassett, men det er den røde du skal ha!
Fatter ikke hvorfor dere blir så hissige for at jeg skriver at jeg ikke ble klok på den tråden, og at hvis han ikke kan gi mer info, så må vi finne den et annet sted. Det er jo bare fakta. Slik er det. Kan han ikke gi mer info, så må vi som vil vite mer finne et et annet sted.
Det har ingen ting med å ville ta til seg info fra DrBoost å gjøre. Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil det. Jeg syntes infoen var litt mangelfull, og derfor ble jeg ikke klok på den. Må jeg tegne og klippe i papp og fakse det over til dere?
Trond
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
tronds skrev: Det har ingen ting med å ville ta til seg info fra DrBoost å gjøre. Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil det. Jeg syntes infoen var litt mangelfull, og derfor ble jeg ikke klok på den.
Hehe, vel det skal du selvfølgelig få lov å mene!!
Men om du søker på innleggene hans så vil du nok fort se at det ikke er stor grunn til å stille spm om de utsagnene han kommer med
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N 871
- Navn: vidar sørby
- Bil: 9000 Cde Turbo/9000 Cse/900S
- Sted: Møre_Romsdal
Re: DI Kasset
Har lest på hva dere skriver og må si meg enig med Tronds.Skal man først gi ut informasjon om en sak så får den være konkret,og så folk forstår det som skrives,vis ikke, så la vær og legge ut noe.,så slipper man og gjenta seg selv.for og spørre igjen.Saabvidar skrev:Saab 9000 CD 2,3.Turbo 1990.
På Forhånd Takk
Fra ventende medlem
Vidar
Har selv jobbet på Saab i Sverige og jeg skrev ikke under på noe vedr taushetsplikt.
Vedr min DI kasset så var jeg mest intresert og få vite mest mulig ID da jeg ikke har peiling på hva de har puttet inn av Motor/Gear/Turbo.DI kasset.Så derfor henvender jeg meg hit for og grave og spørre.og Jeg har skrapet på min DI og den er orginal,ingen rødfarge og finne der
M.V.H.
Vidar
- frkristiansen
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N-116
- Navn: Frode Kristiansen
- Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
- Sted: 9360 bardufoss
- Kontakt:
Jeg kan si at den siste informasjonen fra dr boost var meget nyttig, i denne linken. Den gir deg nøyaktig det du trenger å vite om tennkasetter.
Det er allmen kjent at tennkasetter av den sorte typen til T7 har hatt noen svakheter frem til 2002 ca, noe som er lit pinlig for SAAB. Å gå i teknisk spissfindigheter om konstruksjon, design og virke måte er for serdeles spesielt interesserte, og er ikke nødvendig for å kunne velge den rette tennkasetten. DR boost sier til deg hva slags tennkasett som er best for deg og din bil, hva mere kan du ønske.
Er du virkelig så spesielt interessert, plukk den i molekyler og finn ut selv.
Blir du noe klokere etter det... respect mann !
Det er allmen kjent at tennkasetter av den sorte typen til T7 har hatt noen svakheter frem til 2002 ca, noe som er lit pinlig for SAAB. Å gå i teknisk spissfindigheter om konstruksjon, design og virke måte er for serdeles spesielt interesserte, og er ikke nødvendig for å kunne velge den rette tennkasetten. DR boost sier til deg hva slags tennkasett som er best for deg og din bil, hva mere kan du ønske.
Er du virkelig så spesielt interessert, plukk den i molekyler og finn ut selv.
Blir du noe klokere etter det... respect mann !
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 369