Da har jeg fått kjørt noen hundre mil med blokkert EGR, og erfaringene så langt er udelt positive. Kjørbarheten forblir bedre enn originalt, jeg har et bestemt inntrykk av at partikkelfilteret må regenereres sjeldnere og forbruket på kjørecomputeren har gått marginalt ned. MEN; før blokkering stemte avlest forbruk omtrent 100% med tallene når jeg målte på pumpa, men i vår (etter blokkering av egr) ligger det reelle forbruket konsekvent rundt 0,5 dl under det jeg leser av. Med andre ord, forbruket har fått en hyggelig reduksjon.
Ellers har jeg dratt peilestaven ut hyppig etter siste oljeskift, og oljen blir ikke svart like fort som før.
Fordeler og ulemper med 2.2 kontra 1.9 TID
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Sted: Averøy
-
- 1.2 bar
Re: Fordeler og ulemper med 2.2 kontra 1.9 TID
Bilen runder i disse dager 90.000 km og har fremdeles blokkert EGR. Har kjørt uten problemer av noe slag siden blokkeringen.
Har byttet olje og filter på hver 10K i det siste, og er ikke lenger bekymret for at det skal bli noen problemer med motoren. Kjørelengden min har for øvrig gått opp fra ca, 12K i året til 35-40....
Selger bilen om et par-tre måneder til fordel for en Tesla Model S.
Har byttet olje og filter på hver 10K i det siste, og er ikke lenger bekymret for at det skal bli noen problemer med motoren. Kjørelengden min har for øvrig gått opp fra ca, 12K i året til 35-40....
Selger bilen om et par-tre måneder til fordel for en Tesla Model S.
-
- Overload!!!
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Får du noen feilkode nå da?
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
Slik jeg har forstått det, eller lest litt om i allefall så er vel 2,2 motoren noe plaget med dårlige dieselpumper?
Eller kansje var? Blir det montert tilbake samme type pumpe eller kom det en bedre utgave?
Dette minnes jeg litt fra opelmotorsport forumet i allefall..
Eller kansje var? Blir det montert tilbake samme type pumpe eller kom det en bedre utgave?
Dette minnes jeg litt fra opelmotorsport forumet i allefall..
-
- 1.2 bar
Bare den vanlige, ingen andre. Leser ut feilkodene jevnlig i tilfelle noe annet skulle dukke opp.Ronny_N169 skrev:Får du noen feilkode nå da?