Tror vi to snakker rundt hverandre ;P Jeg skrev Di .. skulle være De .. Så jeg snakket om De spriderne .. ikke Di som i DI ..Paradigm N558 skrev:JaAwold skrev:Har ikke en DI og prøvebytte med :/ er litt kjipern akkurat den ....Paradigm N558 skrev:Selv om pluggene blir tenkt av DIen så kan det hende den er defekt. Prøvebytt.
Siden dere også tydeligvis er veldig glade i å skru
Så løsne alle innspørytningsdysene og se om de har sprut
Innsprøytningsdysene .. som i spriderne .. sant ?
Mye mikk makk for å få disse ut ? :S
hmm ...
Di ligger vel rett under railen, så må av med den for å komme til disse ..
hmm... løsne railen da, få ut spriderne, sette di på railen, prøve og starte for å se om det kommer ut drivstoff av di?
Eller er jeg helt på jordet med hvor di er ?
DIen står på toppen av motoren, og det er den som sørger for at tennpluggene får tenning, de har ingenting med bensin å gjøre.
Fuelrailen må av, også tar du ut innsprøytningsdysene/spridorna ( ) og ser om de spruter bensin når du prøver å starte.
For the record: Tennkassett og DI er det samme
Kan ta å skru de av senere når jeg kommer hjem
Utengen:
Quota meg selv der oppe ^^
Og i teksten står det at jeg prøvde med startgass, men fikk ikke start ..
Så min konklusjon der i forhold til hva Paradigm sier, er vel at mest sansyneli så er det drivstoff igjennom der .. mtp at jeg ikke får start med startgass heller ..
Med, "sjekket kompresjonen" hva tenker du på da?
Mener han som jeg hadde med meg for noen dager siden snakket om at han skulle sjekke det ...
Er ikke mekaniker selv, kan vel kalle meg for en nybegynner i hobby mekk faget
Så hvis du kan spesifisere den litt mer, kanskje jeg klarer å huske på om vi sjekket det