Det spørs på hvor mye egentlig, servoen på moderne biler "demper" draget i rattet nok til at man ikke kjenner noe til mindre skjevheter.Kristian N2215 skrev:Byttet om på hjulene i går, og det ser veldig ut som at det ble litt bedre. Dette synes jeg er merkelig igrunn... Ville ikke bilen dratt til siden hvis dekkene var skjevslitt?
Forstillingskontroll - ratt ikke perfekt sentrert
Moderator: Moderatorer
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Forstillingskontroll - ratt ikke perfekt sentrert
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Sv: Forstillingskontroll - ratt ikke perfekt sentrert
Akkurat ja! Blir nye dekk til neste sessong, så da får vi se hvordan det blir Takker for tips!EdHunter N815 skrev:Det spørs på hvor mye egentlig, servoen på moderne biler "demper" draget i rattet nok til at man ikke kjenner noe til mindre skjevheter.Kristian N2215 skrev:Byttet om på hjulene i går, og det ser veldig ut som at det ble litt bedre. Dette synes jeg er merkelig igrunn... Ville ikke bilen dratt til siden hvis dekkene var skjevslitt?
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
- TiaZzz
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Forsøkt å skifte med de bak da for å se om det bedres?
- Kristian N2215
- Overload!!!
Nei jeg byttet bare om høyre venstre. Fikk svar på det jeg ville av det, så dekkslitasje har altså noe å si
Nå siktet jeg egentlig til at vi anbefaler nye dekk for at det skal bli bra, men det er bra at det ble litt bedre, så noe forandring ble det visst. Når det gjelder dette med at bilen din ikke drar rett til siden kommer ann på hva som var galt på forhånd. Dro bilen til siden fra starten av eller slet du dekka ut p.g.a feil spissing/spredning? Hvis greia er det at bilen dro til siden så kompansere den skjevslitte delen av for det usentrerte rattet. Lettere sagt : 2 feil gjør 1 riktig, men ser du bor på eidsvoll, plages du enda skjevt ratt og eller slitte dekk så kan vi på NAF jessheim se på hva jeg/vi får gjort med det.Kristian N2215 skrev:Byttet om på hjulene i går, og det ser veldig ut som at det ble litt bedre. Dette synes jeg er merkelig igrunn... Ville ikke bilen dratt til siden hvis dekkene var skjevslitt?
- Kristian N2215
- Overload!!!
Dekkene er etter det jeg kan se ikke skjevslitte, og hjulstillinga skal ikke ha vært skjev i mitt eie. Men med dårlige foringer så kan det ha blitt feilslitasje likevel.OyvBra skrev:Nå siktet jeg egentlig til at vi anbefaler nye dekk for at det skal bli bra, men det er bra at det ble litt bedre, så noe forandring ble det visst. Når det gjelder dette med at bilen din ikke drar rett til siden kommer ann på hva som var galt på forhånd. Dro bilen til siden fra starten av eller slet du dekka ut p.g.a feil spissing/spredning? Hvis greia er det at bilen dro til siden så kompansere den skjevslitte delen av for det usentrerte rattet. Lettere sagt : 2 feil gjør 1 riktig, men ser du bor på eidsvoll, plages du enda skjevt ratt og eller slitte dekk så kan vi på NAF jessheim se på hva jeg/vi får gjort med det.Kristian N2215 skrev:Byttet om på hjulene i går, og det ser veldig ut som at det ble litt bedre. Dette synes jeg er merkelig igrunn... Ville ikke bilen dratt til siden hvis dekkene var skjevslitt?
Jeg får se hvordan det arter seg når jeg får på nye dekk til våren, evt. når jeg får på vinterdekkene. Ellers takk for bra tips!