acc problem, (igjen)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
viggo N355
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: vestlandet

acc problem, (igjen)

Legg inn av viggo N355 » 23 jul 2006, 19:07

acc på min 9k 86 virker ikke, i vinter hadde jeg et lite uhell og ledningen brandt fast i eksosmanifoilden. er ikke sikker på om det er dette som er problemet, men det virker som at det er gass på, og kompressoren kobler inn ved direkte strøm fra batteri..samt sikringen er ok
hvor går ledningen fra ac kompressor til ? (tenkte strekke opp en ny, bare for å utelukke den feilen..)
viggo

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 24 jul 2006, 11:50

hmmm..... Kompressoren slutter å slå inn før anlegget er helt tomt for gass, for å unngå skade på systemet. Sitter en trykkbryter som regulerer dette. Det beste er å få kontrollert fyllingen på annlegget. Mest sansynlig er det problemet.

At ledningen brant fast til eksosen, skal ikke ha noe å bety nå, for den blir aldri brent av. Kobberkjerne, og da snakker vi om veldig høye temperaturer som skal til for å smelte av.
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
viggo N355
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: vestlandet

Legg inn av viggo N355 » 24 jul 2006, 17:33

acc virker igjen, vet ikke helt hva som gjorde utslaget, men kobla mellom en slange jeg hadde lånt fra et kjølefirma mellom ac kompressor på delebilen min med funksjonell ac, til den andre (prøvde forskjellige måter) så bytta jeg releet til ac, uten at det skjedde noe ,, men i dag når jeg skulle bruke bilen og hadde kjørt etpar hundre meter starta ac kompressoren med et skrik (slakk reim) etter det har den virka bra:)
viggo

Svar