I god tro kjøpte jeg meg en 9-3 igjen, denne gangen en kombi med en 1.9TiD 120HK fra 2008, det er vel da en Z19DT. Selger oppgir at bilen er veldig lettstartet og at det kun er litt oljesvetting rundt turboen.....
På hjemturen etter kjøpet, så smeller det til med liten feilmelding på ABS, men fungerte greit på en tur på et par timer ellers.
Kommer hjem, og synes selv bilen var litt tregstartet, så jeg ba om skifte av glødeplugger samtidig som verkstedet skulle ta en EU kontrollen på den. Når jeg skal hente bilen, så er det ikke liv igjen i det hele tatt...
Etter en sjekk og diagnose på verkstedet, så foreslås det kamaxel-gesgivare skifte, der også glødepluggrele skiftes. Feilkoden de fikk ut først var da P0340. Etter jobben gjort med dette, så kommer samme feilkoder opp igjen. Forumet her foreslår i all hovedsak veivaksel giver som løsning på den feilkoden etter hva jeg ser her...
På verkstedet hører man også at det blir en tydelig endring av lyd/støy fra motoren når clutchen kobles inn. Synes også til å være kast/bevegelse i nedre del av maskina. Jeg tar med meg nyinnkjøpt eSID3 bort idag, og henter ut 13 feilkoder, hvorav en jeg i forfjamselsen glemmer å ta bilde av den ene, derav kun 12 under her. Med de to ekstra tallene på identifikatoren her, er det noe mer som kan leses ut av feilkoden på dette? Spesielt den som er rettet mot 0340 koden?? Prøvde meg på WIS online, men for 1.9TiD og 9-3 fant jeg ikke dette på noen enkelmåte selv... Og den 0645 koden under, den vises bare som "ukjent" på verkstedet sin Bosch diagnostisering, noen som vet hva denne kan være??
- P034028 (C) ECM
- P064504 (P) ECM
- B254504 (H) REC
- B10000F (H) AHM
- B311400 (H) CIM
- C054704 (H) CIM
- C152303 (H) EHPS
- C155037 (H) EHPS
- C00402A (H) ABS
- C004001 (H) ABS
- C080003 (H) ABS
- C089508 (H) ABS
På forhånd takk for eventuelle innspill og rettledning!