Håper noen har svar!
Har demontert bunnpanna for å kontrollere sila her var det rent og pent.
Byttet også rådelager, oring på oljerør til vevaksel samt pickupsila og monterte sammen i går alt virket OK, MEN!
da jeg kjørte litt lengre i dag og motor og olje ble god og varm kommer varsellampa for oljetrykk og trekant igjen når turtallet synker til tomgang.
Hva er galt ? ? ?
Hvet ikke om jeg tør å kjøre hjem igjen
Hjelp Oljetrykk igjen
Moderator: Moderatorer
Re: Hjelp Oljetrykk igjen
Sludge.
Du må ha ny motor.
Min erfaring med det du holder på med nå er at det er som å pisse i buksa for å holde varmen.
Du må ha ny motor.
Min erfaring med det du holder på med nå er at det er som å pisse i buksa for å holde varmen.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
-
- 1,5 bar
- Navn: Trond Pedersen
- Bil: Saab 9-5 2,3t LPG
- Sted: Fredrikstad
Hvis det er oilSludge hvorfor var det ikke masse grums i sila og bunnpanna.
Lagrene var heller ikke nevneverdig slitt, men ble byttet da jeg først hadde dette nede.
Kunne se litt slitasje på lagersålene nærmest girkassa. Så også rent og pent ut oppover i motor ingen tegn til slitasje på sylindervegger. Bør jeg også ta av toppdekselet vil jeg eventuelt se noe oilSludge der?
Kan det være oljepumpa?
Lagrene var heller ikke nevneverdig slitt, men ble byttet da jeg først hadde dette nede.
Kunne se litt slitasje på lagersålene nærmest girkassa. Så også rent og pent ut oppover i motor ingen tegn til slitasje på sylindervegger. Bør jeg også ta av toppdekselet vil jeg eventuelt se noe oilSludge der?
Kan det være oljepumpa?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Har du sjekket oljetrykksventilen
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Anders B.
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1693
- Navn: Anders Boklund
- Bil: -08 9-5 estate 2.0t biopower
- Sted: Skien
Det skal jo mye til hvis det plutselig blir masse sludge og tett oljesil sånn over natta etter at alt er renset og rengjort. Jeg kom til og tenke på et problem jeg fikk under montering av bunnpanna mi, viewtopic.php?f=12&t=43097. Kan det ha skjedd noe tilsvarende for din del? At det har oppstått en lekkasje mellom delene som utgjør "ringen" over oljepickupen? I mitt tilfelle var det riktignok ikke slik at jeg først hadde trykk, for så og miste det, men at jeg ikke fikk trykk i det hele tatt pga manglende vakuum.
-08 9-5 estate vector 2.0t biopower aut.
-
- 1,5 bar
Hadde samme problem også før bunnpanna ble demontert. Trodde derfor det kunne dreie seg om tett oljesil, utett pakning, oringer eller deffekte lagre. Dette ble byttet men problem er der fremdeles
-
- 1,5 bar
Skrudde ut oljetrykksventilen kunne ikke se noe galt ren og pen og ingen partikler av noe slag.