Har lenge sliti med defekt bensinmåler. Byttet hele armaturet for et drøyt år siden, og siden da har måleren låst seg på forskjellige plasser. Har vært nedi tanken et par ganger og har mistenkt den hvite saken som er montert i tanken for å være problemet. Åpnet opp igjen nå og da lå flottøren kilt fast under denne. Har nå tømt tanken for bensin, og da ligger hele denne hvite saken og slenger nedi tanken. Den skal vell ikke ligge å slenge sån? Er denne til for å hindre bensinen i å "skvulpe" rundt i tanken? Og sist men ikke minst, hvordan kan jeg eventuelt feste denne igjen?! rimelig lei av å ikke ha bensinmåler, så vil gjerne fikse dette!
Haster litt, da bilen fungere svært dårlig uten bensinpumpe!
Bensintank 9-5! Litt hast!
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Bil: SAAB 9-5
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Bensintank 9-5! Litt hast!
Klarer ikkje heilt å ta problemstillinga, men er skvalpeskotet heilt laust (slik at du kan ta det ut a tanken)?
Men det eg trur du har gjordt feil i utgongspunktet er at ikkje du har plassert armaturet korrekt i tankten. Er eit merke på tanken og armatret, desse skal stå mot kvarandre når låseringen er montert. Merket på tanken er ca. klokka 12 (altså rett mot høgre bakdør) om du sit i baksetet på førarsida av bilen når du monterar armaturet. Er ikkje desse merka korrekt over for kvarandre vil ikkje flotøren gå korrekt, og du får feilmåling.
Men det eg trur du har gjordt feil i utgongspunktet er at ikkje du har plassert armaturet korrekt i tankten. Er eit merke på tanken og armatret, desse skal stå mot kvarandre når låseringen er montert. Merket på tanken er ca. klokka 12 (altså rett mot høgre bakdør) om du sit i baksetet på førarsida av bilen når du monterar armaturet. Er ikkje desse merka korrekt over for kvarandre vil ikkje flotøren gå korrekt, og du får feilmåling.
-
- 1.2 bar
Ja, det er helt løst! Nei, har montert armaturet mot merket, slik som det skal være.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
No huskar eg ikkje korleis dette er festa, men det skal stå i tanken ja, for å hindre skvalping. Alternativet er å ta vekk plasten, men det har jo sine ulemper, som ved køyring i svingar kan du risikere at du ikkje får nok bensin, og ved kvar stopp vil du høyre korleis bensinen skvulpar i tanken.
-
- 1.2 bar
Hmm.. Det virker som alt sammen er i èn del. Og delen nærmest armaturet står, men virker som delen litt lengre bak ligger. Kan kanskje tenkes at den har "hoppet" ut av sporet sitt eller noe, så kanskje jeg kan prøve å dytte det litt lengere bak å håpe på at det fester seg noe bedre... :/
-
- 2.0 bar
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Jeg forstår at dette skvalpeskjoldet har sin funksjon, alle biler med bensininnsprøytning har jo et slikt. På min bil lå dog dette bare og fløt rundt i tanken, så jeg plukket det ut. Har ikke merket noen negative bi-effekter av dette.Hjelle, N6 skrev:No huskar eg ikkje korleis dette er festa, men det skal stå i tanken ja, for å hindre skvalping. Alternativet er å ta vekk plasten, men det har jo sine ulemper, som ved køyring i svingar kan du risikere at du ikkje får nok bensin, og ved kvar stopp vil du høyre korleis bensinen skvulpar i tanken.
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
-
- 1.2 bar
Da tror jeg atte jeg river det ut jeg også!
- og900turbo
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N681
- Navn: Karl Otto
- Bil: Saab 9-5 Aero
- Sted: Bodø
Litt trådløft går vel bra? Dette er jo høyst relevant til det originale innlegget....
Skalpeskyddet mitt lå også løst i tanken da jeg demonterte pumpa i forbindelse med tømming av tanken.
Noen som vet hvordan det skal monteres tilbake i tanken igjen? Skal det settes inn sånn at det låses litt fast og ikke kommer i konflikt med arma til tankmåleren? Finner liksom ikke noen relevans mellom utformingene til skyddet og tanken?
Mvh
Karl Otto
Skalpeskyddet mitt lå også løst i tanken da jeg demonterte pumpa i forbindelse med tømming av tanken.
Noen som vet hvordan det skal monteres tilbake i tanken igjen? Skal det settes inn sånn at det låses litt fast og ikke kommer i konflikt med arma til tankmåleren? Finner liksom ikke noen relevans mellom utformingene til skyddet og tanken?
Mvh
Karl Otto
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681