Bilstereo og900, tips og triks ønskes ! ;)
Moderator: Moderatorer
Bilstereo og900, tips og triks ønskes ! ;)
Heisann
Tenker på å bygge ut anlegget mitt med en liten bass i bagasjerommet.
Er ikke helt i toppsjiktet når det gjelder kunnskaper innen bilstereo.
Hva anbefaler folk ? Forsterker, element, ? 10` eller 12` ? 1 eller 2 element ?
Vurderer også en liten lcd skjerm og dvd spiller, noen som har testet ut de rimelige spillerene og skjermene som koster rundt et par tusen, typisk dem de selger på qxl.no
Alle tips taes imot med stor takk...
Tenker på å bygge ut anlegget mitt med en liten bass i bagasjerommet.
Er ikke helt i toppsjiktet når det gjelder kunnskaper innen bilstereo.
Hva anbefaler folk ? Forsterker, element, ? 10` eller 12` ? 1 eller 2 element ?
Vurderer også en liten lcd skjerm og dvd spiller, noen som har testet ut de rimelige spillerene og skjermene som koster rundt et par tusen, typisk dem de selger på qxl.no
Alle tips taes imot med stor takk...
Sist redigert av Rogerald den 23 feb 2009, 17:04, redigert 1 gang totalt.
- Joachim N370
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
Har en skjerm som er nesten helt lik denne:
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI ... Catg=11959
Den fungerer utmerket! Har koblet inn den nye PlayStation (den slanke versjonen), så da har jeg muligheten til både film og spill...
Men ikke glem FM-modulator, den sørger for at du "får inn" lyden...
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI ... Catg=11959
Den fungerer utmerket! Har koblet inn den nye PlayStation (den slanke versjonen), så da har jeg muligheten til både film og spill...
Men ikke glem FM-modulator, den sørger for at du "får inn" lyden...
9³ TurboX
- 900aero-88
- Sted: Måløy
Hei, har lang erfaring med bilstereo og kan trygt sei. Audison eller Cadence - Forsterker. Cadence eller rockford fosgate - Sub.
Focal - fronsett. Alpine - Spiller. Dette er d beste du får for en anstendig krone etter min erfaring. Hvis du har en cupe kan du kjøpe deg en 15" som skal peike bakover i bilen. Alt ettersom om du er interesert i bra trykk eller bra lyd.
Skal du ha god lyd bør du bruke mindre elemint foreks 8" eller 10", og heller legge pengene i et godt frontsett, helst 3-veis.
Alpinespiller er bra og den tilbyr tidskorrigering selv på billigere modeller.
Tidskorrigeringen gjør d mulig å vri lydbilde uten effekttap så du får perfekt centrering. Du skal oppfatte all lyd forfra selv bass, og d er fullt mulig med denne lille funksjonen. Helt utrolig!
Focal - fronsett. Alpine - Spiller. Dette er d beste du får for en anstendig krone etter min erfaring. Hvis du har en cupe kan du kjøpe deg en 15" som skal peike bakover i bilen. Alt ettersom om du er interesert i bra trykk eller bra lyd.
Skal du ha god lyd bør du bruke mindre elemint foreks 8" eller 10", og heller legge pengene i et godt frontsett, helst 3-veis.
Alpinespiller er bra og den tilbyr tidskorrigering selv på billigere modeller.
Tidskorrigeringen gjør d mulig å vri lydbilde uten effekttap så du får perfekt centrering. Du skal oppfatte all lyd forfra selv bass, og d er fullt mulig med denne lille funksjonen. Helt utrolig!
Har en 5 dørs 900.
Tenker at jeg beholder det originalen frontsettet og så har jeg allerede investert i 6*9 magnat høytalere som jeg har inst på hattehylla og som blir drevet av cd-spiller av merket Pioneer, 4*45 watt. Tror ikke den er no særlig men grei nok.
Tenker at jeg beholder det originalen frontsettet og så har jeg allerede investert i 6*9 magnat høytalere som jeg har inst på hattehylla og som blir drevet av cd-spiller av merket Pioneer, 4*45 watt. Tror ikke den er no særlig men grei nok.
Sist redigert av Rogerald den 23 feb 2009, 17:11, redigert 1 gang totalt.
- sabbus-N252
- 1,5 bar
- Sted: Kristiansand
idag faktisk dreiv jeg å knota med tv i bilen...
dvs i pc prosjektet mitt i bilen... sette i ett pci kort som fungerer som tuner+software
Det vi lurer på felles(?): signalene... jeg har ei antenne med 12v forsterker.
skal bli spennede å se hvordan dette fungerer under kjøring.
visst du er heldig, vil du nok få inn "de fire vanlige" (nrk, nrk2, tv2 og tvn)
drømmen er å se lottorekka gå inn mens man sitter i saaben!
dvs i pc prosjektet mitt i bilen... sette i ett pci kort som fungerer som tuner+software
Det vi lurer på felles(?): signalene... jeg har ei antenne med 12v forsterker.
skal bli spennede å se hvordan dette fungerer under kjøring.
visst du er heldig, vil du nok få inn "de fire vanlige" (nrk, nrk2, tv2 og tvn)
drømmen er å se lottorekka gå inn mens man sitter i saaben!
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD
-
- 2.0 bar
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
for å få på parabol må du vel nesten snakke med telenor å skaffe deg en båt parabol som konstant holder kontakt med sattelitten uansett hvor du beveger deg! kanske litt stort til å ha i bilen da den er 2*2 meter men det kan jo hende du kan få tak i en av de små!
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05