Hei
Ved sving i lav hastighet/stillstand hører jeg en "dunkelyd", som jeg mistenker kommer fra "noe tilhørende servoen". Lyden er lik om jeg svinger til høyre eller venstre.
Det merkes forøvrig ikke noe hakking eller ujevnheter ved rattutslag, kun ulyd/dunking.
Det er en 2008 ttid, som er kjørt 46000km. Alle servicer er ok, samt oljenivå på servo er kontrollert. Ser av service historikken at servopumpe og styreenhet er byttet på garanti pga av ulyd, da var bilen ikke i mitt eie.
Det kan se ut som om lyden forsvinner når bilen er varm, lyden blir iallefall betraktelig svakere.
Noen som har tips?
Dunkelyd fra servo/styring
Moderator: Moderatorer
Re: Dunkelyd fra servo/styring
Aksiallager er byttet på venstre side. Problem løst.
Er ikke det tidlig når bilen er kjørt 46 000km., eller er dette en kjent svakhet? I følge fakturaen er det byttet til "ny type lager".
Er ikke det tidlig når bilen er kjørt 46 000km., eller er dette en kjent svakhet? I følge fakturaen er det byttet til "ny type lager".
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Aksiallager? Mener du fjærbeinslager?mrmattis skrev:Aksiallager er byttet på venstre side. Problem løst.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
Ref. google: Fjærbeinslager, tårnlager og aksiallager er forskjellige ord for samme delen.
Med forbehold om feil info, da jeg ikke har peiling
Med forbehold om feil info, da jeg ikke har peiling
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N1865
- Navn: Ronald Larsen
- Bil: Saab 9-3 SC -07 Vector
- Sted: Oslo
Dunkelyd fra servo/styring
Kjent svakhet. De nye holder lengre ..
Takk for tilbakemeldingen. Nesten synd jeg ikke ba dem bytte på begge sider, når dem først var i gang......
Få nå vente til det eventuelt begynner å "knake" igjen....
Få nå vente til det eventuelt begynner å "knake" igjen....