Husker ikke helt.. Hadde bare bilen 3-4 dager før jeg satt inn dumpen, ( har bare hatt henne i litt over 1 mnd )
Men jeg tror hun gikk noe renere før..
Men som noen nevnte tidligere her i posten, om jeg tok ut peilepinnen når bilen står på tomgang så slår den seg av, og det gjør den .. så det er vell ikke så bra ?
Min 900 Turbo stopper når den blir varm..
Moderator: Moderatorer
-
- Navn: Sindre Vollen
- Bil: 900 Turbo
Re: Min 900 Turbo stopper når den blir varm..
1987 Saab 900 Turbo Intercooler 8v - 2 dørs
(fersk Saabeier og kjenner ikke modell- eller typebetegnelser)
-
- 2.0 bar
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Audi 10vt-motorene er også konstruert slik. Tar man ut peilepinnen eller åpner oljepåfyllingslokket mens motoren går, stopper den. Dette har rett og slett bare med hvordan veivhusventilasjonen er laget å gjøre.
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Japp. Da stopper den eller går veldig ustabilt. Men sjekk tenning på driftsvarm bil:)
/ Pål
/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
-
- Navn: Sindre Vollen
- Bil: 900 Turbo
Pål N526 skrev:Japp. Da stopper den eller går veldig ustabilt. Men sjekk tenning på driftsvarm bil:)
/ Pål
Hvordan gjør men det ? ..
1987 Saab 900 Turbo Intercooler 8v - 2 dørs
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Justere tenning (som jeg skrev her i 2009):
Eirik N396 skrev:Løsne fordeleren litt.
Så kobler du til lampen. Husk å sette induksjonskontakten riktig vei, på pluggkabel til sylinder 1 Om du har problemer med å lese tallene på svinghjulet pga. f.eks. rust, kan det være lurt å sette et merke på svinghjulet på riktig sted før du starter den.
Deretter må du kikke ned på svinghjulet og lyse her med lampen, i en liten luke på toppen av kåpa. (Det er en annen "luke" også, men der sitter et deksel - dette er feil sted )
Trekk ut slange til klokka på fordeleren, og hold for slangen evt. sett en plugg i den.
Så er det bare å holde bilen på riktig turtall (vha medhjelper om nødvendig), og vri på fordeleren forsiktig, til du oppnår riktig antall grader avlest på svinghjulet.
Denne motoren har styretrykkventil,som har til oppgave og gi fetere blanding ved oppstart og varmkjøringsperioden.Har mistanke om for lav co% da motoren er ok ved kall motor.Ved og ta opp oljepeilerøret kan en ved denne motoren få en indikasjon om co% er for lav,da stopper motoren på tomgang .Sjekk verdier med co% måleapperat.Om motoren ikkje fusker ved gasspådrag kall motor kan en se bort fra styretrykkventilen.Sjekk også sot rundt spjeldhusklaffen,ved for mye sot der stopper motoren.klaring med søkerblad skal vere 0,05mm mellom spjeld og hus.Et annet problem med startvansker varm motor er defekt hallgiver i fordeler,Denne komponenten forårsaker også motorstopp og startvansker ved varm motor,en bør derfor sjekke om det er ginistutslag i pluggkabler når startproblem oppstår.Defekt hallgiver virker slik at motor stopper ved varm motor og kan ofte startes igjen etter ca 30 min.