Tegninger/verkstedmanuall saab 95 2007 tid, aut
Moderator: Moderatorer
- simon_9-5
- Grunnladetrykk
- Navn: simon jensen
- Bil: Saab 9-5 1,9tid vector
- Sted: Porsgrunn
Tegninger/verkstedmanuall saab 95 2007 tid, aut
Hei.
Lurer på om noen sitter på tegninger som viser hvordan ting og tang er skrudd sammen inni kupeen på bilen, eventuelt har "eksplosjons"tegning av dette..
for å prøve å skjønne hvordan dette med sperrer og nødutløsning av girvelger fra park.
hørt på verkstedet, og de kan ikke hjelpe meg med det.
men de skulle kikke på bilen i morgen, men er egentlig ikke sugen på å ha en lærling gående og feilsøke en hel dag, hvis man kan finne ut og elimenere feilen selv..
Takker for alle innspill:)
Lurer på om noen sitter på tegninger som viser hvordan ting og tang er skrudd sammen inni kupeen på bilen, eventuelt har "eksplosjons"tegning av dette..
for å prøve å skjønne hvordan dette med sperrer og nødutløsning av girvelger fra park.
hørt på verkstedet, og de kan ikke hjelpe meg med det.
men de skulle kikke på bilen i morgen, men er egentlig ikke sugen på å ha en lærling gående og feilsøke en hel dag, hvis man kan finne ut og elimenere feilen selv..
Takker for alle innspill:)
Re: Tegninger/verkstedmanuall saab 95 2007 tid, aut
Hei
De kan lett gi deg informasjon, de bare gidder/vil ikke/har ikke lov.
Om jeg ikke glemmer det av, så kan jeg sende deg no docs på emnet når jeg kommer hjem(om jeg ikke glemmer det av):)
EDIT: da var det din bil jeg så på en rød falc bil i 12-13 tiden i dag
/ Pål
De kan lett gi deg informasjon, de bare gidder/vil ikke/har ikke lov.
Om jeg ikke glemmer det av, så kan jeg sende deg no docs på emnet når jeg kommer hjem(om jeg ikke glemmer det av):)
EDIT: da var det din bil jeg så på en rød falc bil i 12-13 tiden i dag
/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
- simon_9-5
- Grunnladetrykk
helt korrekt, men var Viking:) som dro den på stive hjul på flakbilen... var ikke der når han gjorde det, men ga han beskjed att den skulle ikke av på samme måte, så heldigvis en mekanikker som løste kassa fra park foran:)
Hadde vært kanonfint om du gjorde det:) så har en noe å studere:) vet ikke om noen med tech 2 også?
takker for svar:)
Hadde vært kanonfint om du gjorde det:) så har en noe å studere:) vet ikke om noen med tech 2 også?
Tech2 har man ogsåsimon_9-5 skrev:helt korrekt, men var Viking:) som dro den på stive hjul på flakbilen... var ikke der når han gjorde det, men ga han beskjed att den skulle ikke av på samme måte, så heldigvis en mekanikker som løste kassa fra park foran:)
/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
- simon_9-5
- Grunnladetrykk
Høres sabla kjekt ut:)
tenkte å anskaffe tech 2, helt til jeg hørte prisen fant ut att jeg ikke hadde sååå mye bruk for den:)
men har en cd veksler som jeg har kjøpt fra sdcc i sverige som er montert, men vil ikke lese plater osv, hører den går, så må giftes inn med bilen..
ellers en feilkode med xenonlys, tipper framre lastegiver/føler er gåen, bak er byttet i vår:)
Håper å få ut bilen fra imaas bil i morgen, hvis de finner feilen.. håper på en enkel mekanisk wire feil eller slikt:)
Er dette noe du kunne vært behjelpelig med?
på forhånd takk:)
tenkte å anskaffe tech 2, helt til jeg hørte prisen fant ut att jeg ikke hadde sååå mye bruk for den:)
men har en cd veksler som jeg har kjøpt fra sdcc i sverige som er montert, men vil ikke lese plater osv, hører den går, så må giftes inn med bilen..
ellers en feilkode med xenonlys, tipper framre lastegiver/føler er gåen, bak er byttet i vår:)
Håper å få ut bilen fra imaas bil i morgen, hvis de finner feilen.. håper på en enkel mekanisk wire feil eller slikt:)
Er dette noe du kunne vært behjelpelig med?
på forhånd takk:)
- simon_9-5
- Grunnladetrykk
Er det utkommet haynes manuall for 95 modell 2006-2010??
sliter med å finne tegninger og bilder på en del intreiørdetaljer som skal demonteres..
eller bare dette WIS greiene som de bruker på verksted?
sliter med å finne tegninger og bilder på en del intreiørdetaljer som skal demonteres..
eller bare dette WIS greiene som de bruker på verksted?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stor ... &langId=-1
Om det er interiørdetaljane ved girvelgaren du skal demontere so er det meste rett fram, du ser igrunn heile tia dei skruane som skal demonterast etter kvart. Einaste som er litt tricky er å demontere oppbevaringsromet bak i midtkonstollen, heile konsollen med armstøtta skal dragast rett opp mot deg på en måte, var ihvertfall slik på ->M05, men ser likt ut på nyare også.
Om det er interiørdetaljane ved girvelgaren du skal demontere so er det meste rett fram, du ser igrunn heile tia dei skruane som skal demonterast etter kvart. Einaste som er litt tricky er å demontere oppbevaringsromet bak i midtkonstollen, heile konsollen med armstøtta skal dragast rett opp mot deg på en måte, var ihvertfall slik på ->M05, men ser likt ut på nyare også.
- simon_9-5
- Grunnladetrykk
demonteringa rundt girvelgeren osv tok de på verkstedet idag, men de har brukt mye tid på det, pluss att spaken er svinedyr, så ser for meg att dette er/blir en dyr affære, så tenkte kansje og montere dritten igjen når delen kommer..
får ringe med de å høre i morgen hve de regner med det kommer på..
tenkte det hadde vært greit og hatt når det skjer noe annet,, for sannsynligheten for att det skjer er stor.. og får jo ikke noe for bilen om jeg prøver å selge den nå..
så er stucked med saab for en stund tror jeg /
får ringe med de å høre i morgen hve de regner med det kommer på..
tenkte det hadde vært greit og hatt når det skjer noe annet,, for sannsynligheten for att det skjer er stor.. og får jo ikke noe for bilen om jeg prøver å selge den nå..
så er stucked med saab for en stund tror jeg /
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
No har eg ikkje demontert på en 07, men har strippa ned alt på min eigen M05, og brukte ikkje meir enn en times tid ifrå eg starta til aluhuset girmekanisma sit i var ute, rett nok en manuell det då.
- simon_9-5
- Grunnladetrykk
ok, det hørtes jo ikke gærnt ut det da,, men vet de har knota litt for å få allt demontert siden girmekanismen var stucked i park,, men har fått fastpris på demontering og montering igjen.. nå gjenstår det bare å finne ett girkassehus/girvelgerhus som er helt, og passer..
ikke noe på lager i skandinavia,, så må sjekke england osv..
tips mottas med takk:)
ikke noe på lager i skandinavia,, så må sjekke england osv..
tips mottas med takk:)