displayet kødder seg

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Philip

displayet kødder seg

Legg inn av Philip » 01 okt 2008, 13:47

Hei!

Har en saab 9.3T 2001mod. I det siste har displayet som viser temperatur osv begynt å ikke vise hele tall. Noen streker mangler. Plutselig er det helt i orden igjen for så å starte å kødde seg igjen.

Noen som vet hva dette skyldes og evt. hva jeg må gjøre..?

Takker for all svar :)

MVH
Philip

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Re: displayet kødder seg

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 01 okt 2008, 14:24

Dette er en ganske vanlig feil, det skyldes varmen fra radioen din som smelter opp limen på ledningene på displayet sånn som jeg har forstått det...

Det skal gå og fikse det sånn at det blir nesten helt bra eller bra en liten stund, noen ganger går det andre ikke :P
Ellers så er det vel en del her på forumet som har erfaringer med kjøp av nye og bytte ordninger i usa og tyskland mener jeg.

Det dyreste du gjør er og kjøpe en ny sid på Saab iallefall :mrgreen:

Edit:
Noen som vet om det er gjort noe med dette? altså viss noen kjøper en helt ny SID så er det gjort noen forbedringer på den så dette ikke skjer?
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 01 okt 2008, 22:24

Jeg plukket fra hverandre hele enhetenl Limet fast printen med et glovarmt strykehjern(pass på slik at ting ikke smelter)!
Når man skrur sammen dette la jeg en rems av en musmatte slik at det lå press på printkabelen hele tiden. funker fjell nå. hvis det går gaiken tror jeg at jeg lodder det fast på et vis 8)
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Philip

Legg inn av Philip » 02 okt 2008, 08:52

Takk for hurtig og gode svar! Utrolig irriterende, men alle biler har vel sine tekniske utfordringer.

Alt kom på en gang her om dagen. Plutselig begynte displayet å kødde seg. Så falt plutselig bakruten i døren ned. Jeg skrudde opp og tenkte at dette var sikkert noe enkelt. Men det viste seg at den plastdingsen som fører vinduet opp langs en skinne når en bruker vindusheisen var knukket. Jeg tok kontakt med saab og hørte at det ikke gikk an å skifte bare denne lille plastdingsen. Jeg måtte kjøpe hele vindusheisen til over 4.000,- kroner. Så nå driver jeg å sjekker om jeg kan skaffe en brukt i stedet.
Så kom håndbrekket. Plutselig måtte jeg dra den 10 hakk for at den i hele tatt skulle virke. Men heldigvis var det bare å skifte klosser og stramme den under bilen så var den ok igjen.

Hvis noen vet av flere utfordringer som kan komme når en nærmer seg 140.000km så er det bare å si i fra =D> hehe

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 02 okt 2008, 09:21

Philip skrev:Takk for hurtig og gode svar! Utrolig irriterende, men alle biler har vel sine tekniske utfordringer.

Alt kom på en gang her om dagen. Plutselig begynte displayet å kødde seg. Så falt plutselig bakruten i døren ned. Jeg skrudde opp og tenkte at dette var sikkert noe enkelt. Men det viste seg at den plastdingsen som fører vinduet opp langs en skinne når en bruker vindusheisen var knukket. Jeg tok kontakt med saab og hørte at det ikke gikk an å skifte bare denne lille plastdingsen. Jeg måtte kjøpe hele vindusheisen til over 4.000,- kroner. Så nå driver jeg å sjekker om jeg kan skaffe en brukt i stedet.
Så kom håndbrekket. Plutselig måtte jeg dra den 10 hakk for at den i hele tatt skulle virke. Men heldigvis var det bare å skifte klosser og stramme den under bilen så var den ok igjen.

Hvis noen vet av flere utfordringer som kan komme når en nærmer seg 140.000km så er det bare å si i fra =D> hehe
Den plastdingesne kan ihvertfall kjøpes løst til 9-5 hvis det er den jeg tror det er..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
KarsteN536
2.0 bar
2.0 bar
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av KarsteN536 » 02 okt 2008, 12:38

Jeg fikk ny SID utenfor garantien. Saab har mye goodwill

Svar