Hei.
Vi har litt problemer med varmeapparatet i 9000'en. Det blåser bare kaldt, uansett hva, helt til man stiller den på max varmt. Da blåser den "varmt". Noen som har peiling på hva dette kan skyldes? Vi fikk et tips om å rense filteret til apparatet, og prøvde dette, men hjalp lite.
Et annet problem er også at når man starter bilen går apparatet på fullt. Hvorfor?
Litt OT skal jeg snike inn også
Det var noen som lurte på hvor vi holder til i Møre og Romsdal, det er nok i Volda.
Også lurer jeg på om det er meningen at man skal kunne ta nøkkelen ut av tenningslåsen, når bilen er i gang?
Varmeapparat virker ikke?
Moderator: Moderatorer
Varmeapparat virker ikke?
"Mekaniker" på
1991 SAAB 9000 2,3L Turbo
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Varmeapparat virker ikke?
Det skal ikke gå an å ta ut nøkkelen nei. Så da er nok låsen og/eller nøkkelen ganske slitt (har sett det før.)
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Det er rimelig sansynlig at tempsensoren i kupe'en er gåen, den som sitter under bryterne til varmen i stolene.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Endre88 N1527
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1527
- Navn: Endre Listhaug
- Bil: SAAB 9000cc
- Sted: Måløy
Er bare å skaffe seg ny lås-sylinder me en gong
Min klikka heime på tune heldivis, men var på en fredag so fekk ikkje dele før mandag
kosta 1700 kr meina eg å huske for orginal lås-sylinder
Min klikka heime på tune heldivis, men var på en fredag so fekk ikkje dele før mandag
kosta 1700 kr meina eg å huske for orginal lås-sylinder
M93 SAAB 9000cc 2,0- go bilen=)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)
Var borti at vifta stoppa helt nå en dag, og det liker vi ikke når snøen kommer. Glad det ikke er jeg som kjører bilen til vanlig
Skal forresten si dere at det å ta ut vifta til varmeapparatet på 9000'en er en helsikes jobb.... det var derfor vi ikke gjorde det Skrudde opp sånn at vi så vidt klarte å lirke opp og se om vifta gikk, noe den ikke gjorde..
Vi skrudde sammen, og til vår forbauselse, virka vifta Eneste forklaring jeg finner: I have magic hands
Meeeeeeen, til det virkelige problemet (da jeg ikke gidder å lage ny tråd)
Den elektroniske styringen av spjeldet lager noen rare pipelyder, why is that, og er det 'ikke bra' ?
Ellers så fungerer gaffa utmerket til å holde oppe vinduene når vindusheisene har tatt kvelden, både venstre og høyre side fremme.
Huff Noen som vil ha seg en 91 9000 grønn metallic, sort skinninteriør (i helt brukbar stand), letter frisert venstreside (dørene, og bittelitt bakskjerm, akkuratt i skjøten med bakdøren) 2,3 turbo, hyppige olje-skift, 270 eller noe rundt der på telleren, sommer og vinterhjul osv.. orginal 9000 spiller følger med
Skal forresten si dere at det å ta ut vifta til varmeapparatet på 9000'en er en helsikes jobb.... det var derfor vi ikke gjorde det Skrudde opp sånn at vi så vidt klarte å lirke opp og se om vifta gikk, noe den ikke gjorde..
Vi skrudde sammen, og til vår forbauselse, virka vifta Eneste forklaring jeg finner: I have magic hands
Meeeeeeen, til det virkelige problemet (da jeg ikke gidder å lage ny tråd)
Den elektroniske styringen av spjeldet lager noen rare pipelyder, why is that, og er det 'ikke bra' ?
Ellers så fungerer gaffa utmerket til å holde oppe vinduene når vindusheisene har tatt kvelden, både venstre og høyre side fremme.
Huff Noen som vil ha seg en 91 9000 grønn metallic, sort skinninteriør (i helt brukbar stand), letter frisert venstreside (dørene, og bittelitt bakskjerm, akkuratt i skjøten med bakdøren) 2,3 turbo, hyppige olje-skift, 270 eller noe rundt der på telleren, sommer og vinterhjul osv.. orginal 9000 spiller følger med
"Mekaniker" på