Noen som vet hva som trengs for å få bytta de 2 foringene på motorfestet (høyre side)?
I går klunka det i takt med motorens bevegelse under oppstart. Det klunker også litt når man slipper ut clutchen, høres ut som det kommer fra samme sted. Ser på festene at de ikke er helt 100%, så det er vel like greit å få de bytta.
Hvor mye jobb er dette? Hvilket utstyr trenger jeg for å gjøre dette selv?
Har akkurat flyttet til Stavanger, så jeg må enten sette jobben bort til et verksted, eller gjøre det selv, om det ikke koster for mye tid/verktøy.
Bytte foring på øvre motorfeste 9000?
Moderator: Moderatorer
- Eirik
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Bytte foring på øvre motorfeste 9000?
25 Year anniversary of Saab 9000
Re: Bytte foring på øvre motorfeste 9000?
Kjøp Powerflex foringer med en gang! Speedparts har disse. Jeg mener de har spesialverktøy for å bytte de for en rimelig penge også.Eirik skrev:Noen som vet hva som trengs for å få bytta de 2 foringene på motorfestet (høyre side)?
I går klunka det i takt med motorens bevegelse under oppstart. Det klunker også litt når man slipper ut clutchen, høres ut som det kommer fra samme sted. Ser på festene at de ikke er helt 100%, så det er vel like greit å få de bytta.
Hvor mye jobb er dette? Hvilket utstyr trenger jeg for å gjøre dette selv?
Har akkurat flyttet til Stavanger, så jeg må enten sette jobben bort til et verksted, eller gjøre det selv, om det ikke koster for mye tid/verktøy.
..hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Bytte foring på øvre motorfeste 9000?
Når du har 2.3i så er det fryktelig trangt å komme til disse foringene. Om du benytter det verktøyet som SP selger da så må du først dele innsuget og ta av den øverste delen av dette.
Men, du kan også rett og slett skjære ut gummien så tar du et baufilblad og sager over hylsa til foringa på to plasser, da får du den ut. Gjør du da som PerI sier og kjøper Powerflex så trenger du heller ikke noe spesialverktøy for å montere disse.
Om jeg husker rett så kan du sjekke prosjekttråden til Daniel, mener han har lagt ut bilde fra når han skiftet disse.
Men, du kan også rett og slett skjære ut gummien så tar du et baufilblad og sager over hylsa til foringa på to plasser, da får du den ut. Gjør du da som PerI sier og kjøper Powerflex så trenger du heller ikke noe spesialverktøy for å montere disse.
Om jeg husker rett så kan du sjekke prosjekttråden til Daniel, mener han har lagt ut bilde fra når han skiftet disse.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor