Førerdøren på 9000:an min har litt slark i seg, dvs at den har sunket litt ned, sånn at det er veldig vanskelig å åpne den fra utsiden uten å måtte løfte opp døren. Og når man lukker den så må man lukke den igjen litt hardt, hvis ikke lukkes den ikke. Å åpne fra innsiden går lett som en lek, derimot. Nå har jeg tatt av førerdøren, men skjønner ikke hvordan jeg skal få døren til å sitte som den skal! Noen som kan gi meg noen tips? Temmelig frustrerende å måtte åpne døren fra passasjersiden eller baksetet, eller evnt løfte hele døren littegranne opp som er ganske tungt...
Takker på forhånd for svar
Justere førerdør på 9000, får ikke til!
Moderator: Moderatorer
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 369
- Navn: Per Arne Ralle
- Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
- Sted: Bø
Re: Justere førerdør på 9000, får ikke til!
bytt hengslene, event pinnene i hengslene...
Per Arne Ralle
N369
"My drinking team has a racing problem"
05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700
N369
"My drinking team has a racing problem"
05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700
Løsne festeboltene på innsiden av A-stolpen og løft døren litt opp mens du strammer boltene. Trangt...
Eller... åpne døren på gløtt og LØFT døren opp til det knaker. Lyden kommer enten fra hengslet eller ryggen Noe vil flytte på seg..
Eller... åpne døren på gløtt og LØFT døren opp til det knaker. Lyden kommer enten fra hengslet eller ryggen Noe vil flytte på seg..
..hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!
- Edonis
- 0.7 bar
- Navn: Alexander
- Bil: 1995 Saab 9000 CD
- Sted: Asker
Med hjelp av faren min er problemet nå fikset. Måtte løsne på de boltene under A-stolpen, men døren var allerede skrudd av så det var ikke så trangt Men det tok mye prøving før døren ville helt ned på de pinnene, men det gikk til slutt.
Men så fant jeg ut at det ikke hjalp noe at døren nå sto riktig, jeg fikk fortsatt ikke åpnet den utenfra. Så måtte av med hele dørtrekket og ta ut håndtaket og fikse litt på det. Men nå er alt som det skal være
Men så fant jeg ut at det ikke hjalp noe at døren nå sto riktig, jeg fikk fortsatt ikke åpnet den utenfra. Så måtte av med hele dørtrekket og ta ut håndtaket og fikse litt på det. Men nå er alt som det skal være