Spør på vegne av en kamerat som har en 2004 modell 9-3 turbo 1,8 (er bilde av den i tråden min over eller under en 9-3 SS), hvor bensinmåleren virker lettere forvirret. Den lever et helt eget liv, enten ved å hvile helt på "tom tank" når den er full, og innimellom våkner den til liv og viser rett, før den "dupper av" igjen.
Som elektromann så sier magefølelsen meg at dette er dårlig kontakt ett sted, noen som har vært i tilsvarende situasjon før og kan si meg sånn ca hvor? (skulle denne kanskje ligget under elektrisk? Well, skit skjer som de sier i nord..)
Bensinmåler på 9-3 T1,8
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Bensinmåler på 9-3 T1,8
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- tomay.
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: 1030
- Navn: Tommy Dørmænen
- Bil: SAAB 9.3SS
- Sted: enebakk
- Kontakt:
Re: Bensinmåler på 9-3 T1,8
Hei
9.3ss har vært litt plaget med dårlige bensin målere, feilen kan enten ligge i tankarmaturen, eller det kan være en feilprogrammering av MIU(hovedinstrumentet). det er også mulig feilen ligger i ICM( kjørecomputer).
Som regel hjelper det å bytte tankmåler, og i tillegg sjekke at alt er programmert som det skal, Ville gått for denne løsning Det er lett å programmere feil.Denne bilen er full av elektronikk, og ikke alltid lett å skjønne seg på
det vil også hjelpe å fylle shell V power, renser opp litt i tanken
9.3ss har vært litt plaget med dårlige bensin målere, feilen kan enten ligge i tankarmaturen, eller det kan være en feilprogrammering av MIU(hovedinstrumentet). det er også mulig feilen ligger i ICM( kjørecomputer).
Som regel hjelper det å bytte tankmåler, og i tillegg sjekke at alt er programmert som det skal, Ville gått for denne løsning Det er lett å programmere feil.Denne bilen er full av elektronikk, og ikke alltid lett å skjønne seg på
Tommy Dørmænen
SAAB 9.3 sport sedan
SAAB 99 turbo 78Mod.
SAAB 9.3 sport sedan
SAAB 99 turbo 78Mod.
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Hei igjen, og takk for svar Tommy!TDtuning/Maptun skrev:Hei
Jeg skal overbringe beskjeden til kompisen min, og be ham bytte tankmåler. Hvordan er det med "sjekkinga at alt er programmert som det skal", er det å koble til den feilsøkingsdatamaskina og lese av feilkodene du da sikter til? Eller vil bilen gi signal dersom noe er galt?
Denne fyren har også bedt meg (opptil flere ganger) om å få pris på trim, men det kan vi evt ta i trimforumet, ellers så kanskje du kan sende en pm om priser og sånn? Moderatorer kan gjerne flytte denne tråden om det utvikler seg til en diskusjon. Mener å huske at siden det er en 2004modell så kan noen typer konflikter oppstå pga fem års reklamasjonsrett(?), men som sagt dette kan tas videre i trimdelen.
mvh
Andreas
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
- Jon Erling N1383
- Medlemsnummer: N1383
- Navn: Jon Erling Hustadnes
- Bil: Saab OG9-3 2,0LTT 02
- Sted: Ålesund
- Kontakt:
SpeedpartsAndreas N1194 skrev: Denne fyren har også bedt meg (opptil flere ganger) om å få pris på trim, men det kan vi evt ta i trimforumet, ellers så kanskje du kan sende en pm om priser og sånn?
Jeg kjøpte meg en PPC boks fra de til en fin pris av ca 6500kr.
Det er da til 2002 9-3, men jeg fikk nå 210hk og 350Nm