har en79 mod
Moderator: Moderatorer
har en79 mod
med h motor.145 hk har jeg hørt.og at det er en solid motor.noen tips på å skremme opp litt?har tenkt tanken på sekstenventilers da men må vel bytte elektriske anlegg?
- Liebak
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 673
- Navn: Daniel Liebak
- Bil: saab 99
- Sted: Elverum
er det en orginal 79mod turbo så sitter det b motor i den.. holdbarhet helt greit men kan være problemer med agregataksel og vannpumpe. men ganske grei jobb det å.
h motor har annen vannpumpe og den går i torpedoveggen på eldre 99er hvis det ikke er modifisert plass til den.. men helt grei jobb å sette inn en sånn motor. den er nyere enn b og lettere å finne deler til på huggern.
16v er fort ganske mye jobb hvis du vil gjøre det skikkelig.
ang trim på 8v er det nok andre som kan svare bedre enn meg men en start er jo annen eksos med batteribøy. intercooler (kan være litt lei å plassere) justere apc hvis du bruker det eller blåkran, men med høyre turbotrykk husk mere bensin. k-jet er greit å justere opp litt...
trim 60 turbo er vel også en mulighet. men som sagt dette kan andre svare på
er det en ekte 79 turbo så hold den heller orgnal og bygg om en annen 99
edit: hvis det er 99 da? eller er det 900?
h motor har annen vannpumpe og den går i torpedoveggen på eldre 99er hvis det ikke er modifisert plass til den.. men helt grei jobb å sette inn en sånn motor. den er nyere enn b og lettere å finne deler til på huggern.
16v er fort ganske mye jobb hvis du vil gjøre det skikkelig.
ang trim på 8v er det nok andre som kan svare bedre enn meg men en start er jo annen eksos med batteribøy. intercooler (kan være litt lei å plassere) justere apc hvis du bruker det eller blåkran, men med høyre turbotrykk husk mere bensin. k-jet er greit å justere opp litt...
trim 60 turbo er vel også en mulighet. men som sagt dette kan andre svare på
er det en ekte 79 turbo så hold den heller orgnal og bygg om en annen 99
edit: hvis det er 99 da? eller er det 900?
SAAB SPORT & RALLY
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Jeg gikk ut fra at det var en 900, men hvem vet? Uansett hva du har, må jeg stemme i Daniels forslag. Om det er en original 79modell turbo, det være seg 99 eller 900, så er det nok ikke dumt å holde den original, da den er såpass sjelden og ettertraktet.
(obs: Trimming diskuteres under trimmingforumet, så den praten får dere styre unna om dere ikke vil ha tråden flyttet )
(obs: Trimming diskuteres under trimmingforumet, så den praten får dere styre unna om dere ikke vil ha tråden flyttet )
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 369
- Navn: Per Arne Ralle
- Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
- Sted: Bø
Re: har en79 mod
den er original og i mine øyne strøken så jeg beholder den sånn.er ute etter skinnint og sekstentom aerofelger.det er det jeg vil gjøre så kjøreer jeg bden.takk for tips og råd.79 turpo skrev:med h motor.145 hk har jeg hørt.og at det er en solid motor.noen tips på å skremme opp litt?har tenkt tanken på sekstenventilers da men må vel bytte elektriske anlegg?
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt: