Ja! Registerkjede og balansekjede måå skiftes!!
Moderator: Moderatorer
- vector25
- Navn: Espen Larsen
- Bil: 9-5 1.9tid Vector.2006mod
- Sted: gjøvik
Ja! Registerkjede og balansekjede måå skiftes!!
Dette var den sørgelige dommen fra saab verkstedet... Jeg har søkt litt. er det noen som vet hvordan dette gjøres? og kanskje har noen tips å komme med? hva må demonteres for å komme til?
Og hvor burde jeg kjøpe rep kit?
Og hvor burde jeg kjøpe rep kit?
mvh
Espen
Espen
- Johan N828
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Rep kit er faktisk billigst på saab på register og balanse..
Det som må demonteres som jeg kommer på i farten er toppdeksel, bunnpanne, registerdeksel. I tillegg må motoren i bilen skyves mot høyre hvis du skal gjøre dette med motor i bilen. For å komme til over alt må plastinnerskjerm på h side demonteres, og sikkert litt mer der. Du må jobbe gjennom hjulhuset.. Saabverkstedet her i Bergen skulle ha 17000 for jobben, jeg (mest pappa faktisk) gjorde dette på 3 dager.. Kostet vel kansje 1500 kr, maks.. Pass på at du får byttet alle hjul i systemet og få rengjort bunnpanne/oljesil/registerdeksel når det først er nede med tanke på oilsludge..
Det som må demonteres som jeg kommer på i farten er toppdeksel, bunnpanne, registerdeksel. I tillegg må motoren i bilen skyves mot høyre hvis du skal gjøre dette med motor i bilen. For å komme til over alt må plastinnerskjerm på h side demonteres, og sikkert litt mer der. Du må jobbe gjennom hjulhuset.. Saabverkstedet her i Bergen skulle ha 17000 for jobben, jeg (mest pappa faktisk) gjorde dette på 3 dager.. Kostet vel kansje 1500 kr, maks.. Pass på at du får byttet alle hjul i systemet og få rengjort bunnpanne/oljesil/registerdeksel når det først er nede med tanke på oilsludge..
Styrer med DAB og AUX
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
-
- Overload!!!
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Har en "utskrift" fra ett kjent program http://home.online.no/~niande/diverse/9 ... rkjede.pdf
Tips er å gjenge opp styrepinnene til trans.kåpa med en M10x1,5mm gjengetapp (styrepinnene er små rør) for så å dra de ut med en bremseklossavdrager fra biltema(skru av fronten på denne, så har man M10x1,5mm). Løsne også høyre drivaksel, ellers sprekker nok belgen på knuten fordi man må flytte såpass på motoren i sideledd. Finns noen bilder også :http://s2.photobucket.com/albums/y6/yel ... jedebytte/
Muttertrekker er også greit å ha til remskivas mutter. Lykke til.
Tips er å gjenge opp styrepinnene til trans.kåpa med en M10x1,5mm gjengetapp (styrepinnene er små rør) for så å dra de ut med en bremseklossavdrager fra biltema(skru av fronten på denne, så har man M10x1,5mm). Løsne også høyre drivaksel, ellers sprekker nok belgen på knuten fordi man må flytte såpass på motoren i sideledd. Finns noen bilder også :http://s2.photobucket.com/albums/y6/yel ... jedebytte/
Muttertrekker er også greit å ha til remskivas mutter. Lykke til.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo